Het eind doel is bereikt! Estoy feliz :) - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu Het eind doel is bereikt! Estoy feliz :) - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu

Het eind doel is bereikt! Estoy feliz :)

Door: Jitske Vos

Blijf op de hoogte en volg Jitske

22 November 2013 | Spanje, Benidorm

Ja mensen ik leef nog haha.
Sorry dat ik niks meer van me heb laten horen maar ik was van de 'ups and downs' aan downs toe, maar ik kan jullie vertellen dat ik zo blij ben dat ik naar Spanje ben gegaan. Ik heb hier zo veel geleerd, van huishoudelijke dingen tot aan leren van jezelf en volledig van het leven te houden. Het is me gewoon gelukt! Ik ben over mijn depressie heen en ik ben blij en gelukkig. Even voor de mensen die het is ontgaan, vanaf mei dit jaar ging het niet zo lekker en wilde ik mijn studie niet meer afmaken en alles was stom, maar goed genoeg daarover hihi.
Ik ben er zo veel sterker uitgekomen, ik kan het niet met woorden beschrijven maar als je iemand van de honger ziet vergaan en mensen die gewoon op straat wonen, dan gaan je ogen wel open en kom je erachter dat jou leven helemaal nog zo moeilijk niet is en dat jij het zo veel makkelijker heb en dat je moet waarderen wat je allemaal heb: dat je een dak boven je hoofd hebt en gezond bent, want dat noem ik rijkdom.
Mijn laatste tijd op school wat nu 2 weken geleden is, was moeilijk maar het was het waard, ik spreek geen Spaans (wel een klein beetje hoor) maar ik heb vrienden gemaakt, ontzettend veel lol gehad en ik heb mezelf leren kennen, en eigenlijk bevalt die persoon mij wel. Ik heb mijn Diploma Intensief Spaans niveau A1 gehaald met een 6 van een 10 dus dat heb ik nog best goed gedaan, al zeg ik het zelf. De laatste 2 weken in Alicante heb ik op school de cursus opnieuw gedaan omdat ze iedere 4 weken weer opnieuw beginnen, ik heb er samen met de leraar voor gekozen dat het beter voor mij zou zijn als ik niveau A1 nog een keer zou doen en ik heb het gehaald :).

Mijn laatste 2 weken in Spanje heb ik bij mijn ouders doorgebracht en ik kan jullie zeggen, dat was best weer wennen haha. Je raakt er zo aan gewent dat je voor jezelf moet zorgen en je eigen eten kookt en alles zelf moet betalen, en dan hoeft dat niet meer. Alles werd zo makkelijk en nu ik het verschil ken wil ik nooit meer terug naar "makkelijk", ja dat klinkt raar als ik dat zeg maar het geeft je zo'n goed gevoel dat je het zelf allemaal kan en dat eigenlijk niemand nodig hebt. Ik heb ook geleerd dat als je je geld zelf heb verdient door ervoor te werken, dan ga je het ook anders uitgeven.
Ik was in Alicante zo'n 7 kilo afgevallen en had zowaar zichtbare spieren gnahaha, ik weet nu dat het geen ramp is dat je tevreden bent met je lijf en je er niet voor hoeft te schamen als jou vet rolletje net iets groter is als die van je beste vriendin, alles is zo veel leuker als je letterlijk en figuurlijk lekker in je vel zit :). Er heeft zich wel een probleem voorgedaan want in de tijd met paps en mams zijn we bijna iedere dag samen heerlijk uiteten gegaan en dat doet je lichaam niet ten goeden haha.
Oh en ik hoopte heel erg dat ik hier in Spanje erachter zou komen wat ik wil met mijn toekomst en wat voor een opleiding ik nog wil volgen, want ik zag het gewoon niet meer. De laatste weken heb ik er eens goed over nagedacht en gepraat en ik ga gewoon mijn hart achterna en ik ga het geen waar men al jaren over zegt dat dat te hoog gegrepen is gewoon proberen te bereiken, als ik hier een ding heb geleerd is het wel dat als je iets wilt, stevig in je schoenen staat en jezelf zo positief mogelijk kan neerzetten kun je alles bereiken.

Morgen doe ik de laatste dingen nog in mijn koffer, ik ga nog wat opruimen en dan word ik kwart voor 6 in de avond opgehaald door Jeanne Ballinger en misschien is Kevin er ook bij en dan word ik naar het vliegveld gebracht.
Heel raar om na 8 weken terug te keren naar Nederland, ik ben ook wel een beetje bang voor de kou die me te wachten staat want om eerlijk te zijn heb ik het stiekem hier soms al koud haha, dus dat gaat wat worden.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden al mijn berichtjes te volgen en dat ik een goed beeld heb kunnen geven van mijn verblijf hier ;)

Xxx Jitske
Hasta en Holanda
(haha geen idee of het goed is maar vond ik leuk om even toe te voegen).

  • 22 November 2013 - 22:30

    Marcelle:

    Top! Ik ben trots op jou!

  • 23 November 2013 - 09:11

    Lily:

    Geweldig om te lezen!!!!!

    Echt een nieuwe Jitske lijkt het wel.
    Vanaf het begin vond ik het al erg dapper van je om alleen naar Alicante te gaan.
    Je bent ook nog bezig geweest met de Spaanse taal. Je kunt je er vast mee redden.
    Op je weg naar volwassenheid, kom je van alles tegen.
    Leuke mensen, nare mensen.
    Zeker in een grote stad, zie je van alles om je heen.!!!
    Dit pakt niemand jou af!!!
    Succes in jouw toekomst.
    Ook ik ben erg trots op jou Kanjer!!
    Besos, Lily



  • 23 November 2013 - 11:01

    Miranda:

    Hoi Jitske
    Leuk om je verhaal te lezen, zie je wel alles komt goed.
    goede reis terug en tot gauw
    groetjes van ons allemaal

  • 23 November 2013 - 11:14

    Sylvia:

    Super! Ik herken de 'reis' die Thomas maakte, ook naar Spanje. Als ouder weet je dat je een nieuw kind terugkrijgt. Jij hebt dat heel mooi verwoord, trots op je. Liefs en tot gauw!

  • 23 November 2013 - 15:48

    Bert Vos (paps):

    Lieve schat, ik ben bijzonder trots op je wat je allemaal hebt gedaan. Je bent écht gegroeid, durft te praten, zowel in het Engels (wat je bijzonder goed af gaat moet ik zeggen en zelfs een beetje in het Spaans.
    Vanavond haal ik je weer op en mag je de draad in Ede weer op gaan pakken. Heel veel sterke daarmee!
    Liefs pap.

  • 26 November 2013 - 11:47

    Simone Lannoye:

    Hallo, Lieverd!
    Welkom thuis!
    Deze basis neemt niemand je meer af. Al word je 95! Je zult het je altijd herinneren en weten dat er een wereld voor je open ligt, als je er op "uit" trekt ( hoeft nu niet direct naar een ander land te zijn hoor...) en voor je dromen gaat en je capaciteiten uitbuit, want die heb je!
    knuffel Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2642
Totaal aantal bezoekers 9179

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 23 November 2013

Spanish, Tapas and Pictures

Landen bezocht: