Een geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu Een geluk bij een ongeluk - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu

Een geluk bij een ongeluk

Door: Jitske Vos

Blijf op de hoogte en volg Jitske

13 Oktober 2013 | Spanje, Alicante

Nou de 2e week zit der ook alweer op, wat gaat de tijd snel!

Vanaf de eerste week had ik het gevoel dat er beestjes in mijn kamer waren, maar ik dacht: 'stel je niet aan Jitske het valt reuze mee'.
Maar het viel niet mee, want vanaf de 3e dag zat ik al helemaal onder de bulten, ik dacht ach dat zijn maar muggen daar heb ik altijd last van. Maar deze bulten bleven wel heel lang groot en zichtbaar en dan nog die pijn en jeuk dat is echt niet normaal voor gewone muggen bulten. Dus ik mijn laptop gepakt en gaan zoeken en alles wees op de bedwants, maarja dan denk je toch ik zal me wel weer aanstellen dus heb ik er niet meer aan gedacht.
In de tweede week begonnen er ook gekke plekjes op mijn boven been te ontstaan, dus ik weer de laptop gepakt en jahoor dat wees weer op de bedwants nou geloof mij maar je doet geen oog meer dicht.
Uiteindelijk had ik er genoeg van en heb ik de school geraadpleegd en eigenlijk meteen gevraagd of ik niet een andere kamer kan krijgen, want dit ging zo langer niet.
voor ik het wis had ik een afspraak bij de huisbaas om een nieuwe kamer te regelen (allen geloofde hij mij niet, naja dat is zijn probleem). Nou wist ik toevallig dat het appartement naast mijn appartement leeg stond dus ik gevraagd of ik daar niet kon komen want dan heb ik mijn nieuwe vrienden toch nog in de buurt.
En jahoor dat kon alleen kreeg ik dan wel de kamer aan de linkerkant wat overigens de grootste is. Maar ik wilde eigenlijk wel een kamer die goed te luchten is, dus ik heel brutaal gevraagd kan ik niet een van de andere kamers krijgen?
En na een paar zuchten van de huisbaas kreeg ik mijn zin, met als resultaat een kamer met balkon en een stuk groter dan de vorige.
Dus nu moest ik natuurlijk weer andere spullen halen zoals: keukenrol, afwasmiddel, waspoeder etc..

Maar ik ben nu super blij ik heb bijna (op de genezende plekken na dan) geen last meer van nieuwe gekke bulten en plekjes en het aller belangrijkste, als ik op mijn bed zit heb ik niet meer het gevoel dat ik word opgevreten haha.
Ik ben de eerste 2 dagen alleen geweest en ik heb sinds vandaag een huisgenoot, ze komt uit China en is super aardig en van ongeveer mijn leeftijd. Wat ook erg leuk is dat de band tussen mijn vorige huisgenoot (Frida) alleen maar verbetert is. Ik heb niks te klagen hier, het is ook wel apart dat ik me sinds ik deze kamer heb veel beter voel en het meer als thuis beschouw.

Afgelopen woensdag waren we vrij i.v.m. een feestdag dus ben ik met Frida en wat vrienden van haar dinsdag avond uit geweest, en wat was het leuk en gezellig. In Nederland vind ik uitgaan helemaal niet zo leuk meer, maar hier het is zo anders. Dit met als gevolg vrijdag avond weer uit geweest en het kost hier ook niks zo leuk.
Als je hier trouwens niet oppast zit je helemaal onder de stempels en polsbandjes haha.

En school gaat al wat beter, ik heb gemerkt dat als ik de dingen vooraf al uitzoek het dan beter gaat dus er is nog hoop voor me.
Vrijdag hebben we al weer afscheid moeten nemen van een student, en ik kan je zeggen dat dat best raar is omdat ze hier maar 2 weken was, maar dan kom je er zelf ook achter dat je hier al twee weken bent en er nog maar 4 over hebt.

Vandaag heb ik heerlijk het huis schoongemaakt en het ruikt hier nu heerlijk naar schoonmaak middel. En ik ben er gister achter gekomen dat je hier goed moet opletten op wat je koopt, want ik had eieren gekocht en ik wilde roer ei maken alleen waren op de een of andere gekke manier allemaal al gekookt. weet ik veel dat je hier gekookte eieren kant en klaar kunt kopen dus ik heb weer wat geleerd.

  • 13 Oktober 2013 - 21:17

    Marcelle:

    Fijn te horen dat je een leuke kamergenoot erbij hebt de caspacho ziet er niet verkeerd uit. De gekookte eieren zijn wel handig als je het goed bekijkt. Leuke foto's. Ik ben trots op je!!!

  • 13 Oktober 2013 - 21:41

    Jantine:

    Hey meis.

    Zo te lezen heb je het erg na je zin.. wat fijn.
    Wel minder van die vervelende bedwant.. ik ken het zat er ook een keer helemaal onder..
    Lekker dat je eigen nu thuis voelt en je een beter plekje heb gekregen, mooiere kamer:-)
    Nog geen lekkere spanjaard aan de haak geslagen;-) ach je heb nog 4 weken de tijd:-)

    Lekker genieten meis en nog ff dan spreek je vloeiend spaans.

    Have fun

    Liefs jantine

  • 14 Oktober 2013 - 09:11

    Henny En Eef:

    Hallo Jitske we hadden al gereageerd via Facebook, fijn om te horen dat het zo goed gaat.
    Zo,n eerste week is altijd lastig en heeft wat tijd nodig, we hadden wel gezien bij jouw aankomst en installatie in het appartement dat je vastberaden was.
    De nieuwe kamer met balkon is wel een beste meevaller.
    Ga zo door, dit gaat helemaal goed komen.


    Gr,
    Henny en Eef

  • 14 Oktober 2013 - 11:51

    Gerdo En Jeanne:

    Hoi meissie,

    nou, dat ziet er beter uit hoor, die kamer. Lekker iets groter en vooral FRIS!!!
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihh die beestjes. Gelukkig maar dat dat nu opgelost is.
    Kan me voorstellen dat je er last van had!

    Fijn dat je leuke vrienden ontmoet en geniet en inderdaad..wat gaat de tijd dan snel hè!

    Ja, dat Spaans, een beetje voorbereiding helpt toch wel om de lessen goed door te komen.
    Dus ook daar leer je weer van.

    Hoop dat het weer nog lekker is bij jou want hier is het nat en koud:-( en vooral ongezellig dus.
    Geniet er nog maar van want als je terug komt wordt het weer dikke jassen dragen.
    Als die nog passen want ik zie dat je wel héél gezond eet!
    De kilootjes vliegen er zo vast af.

    Nou lieverd, nog heel veel plezier, ook met de studie en tot gauw maar weer.

    DIKKE KNUFFELS VAN ONS,

    Gerdo en Jeanne

  • 14 Oktober 2013 - 12:11

    Lily:

    Wat een heerlijk kamer zo te zien !!!! Je poetst best veel zeg, door ( " allemaal beestjes"). Ken je het liedje nog???
    Ook leuke meisjes en gezellig dat je uit gaat.
    Gisteren heb ik je verteld,hoe herfstachtig het inmiddels in Nederland is.
    Jij hebt betere temperaturen, mmmmmzalig.
    Ja, als je het naar je zin hebt, vliegt de tijd.
    Geniet nog maar lekker van alles, ook het Spaans uiteraard.
    Liefs en kussen van ons Hans Lily en...Martijn die ik gisteren aan de telefoon had.


  • 16 Oktober 2013 - 11:58

    Paps:

    Wat een mooie kamer zeg, met balkon! Geen last van het verkeer? En wat een gezellige foto's. Die drankjes zien er wel gekleurd uit. Ach, als het maar lekker is. Geniet maar lekker het gaat sneller dan je denkt! Kus pap.

  • 17 Oktober 2013 - 11:59

    Jeanne:

    Hola Jitske,

    ahora en Español (nu even in het Spaans)
    con la traducción detrás (met de vertaling er achter)
    Porque cada poco ayuda a (want alle beetjes helpen:-))

    ?cómo están la cosas en su tercera semana (hoe gaat het in je derde week?)

    agui está el otono (hier is het herfst)

    Saborea delicioso (geniet nog maar lekker)

    todavia un montón de diversión (nog heel veel plezier)

    nos vemos luego (tot gauw)

    Te queremos y estamos orgullosos de ti (we houden van je en zijn trots op je)


    Gerdo en Jeanne

  • 20 Oktober 2013 - 12:03

    Jaap En Yvonne:

    Ha lieverd.
    Bedwantsen ... mijn nachtmerrie. Wat ben daar goed en doortastend mee om gegaan!
    Fijn dat je dat achter je hebt kunnen laten en je behoefte om te krabben nu weer kunt omzetten in genieten van wat er allemaal op je pad komt.
    Je ziet er mooi uit. Ben je soms ook afgevallen?

    Tot de volgende keer!
    Veel liefs en een dikke knuffel voor jou van ons.

  • 23 Oktober 2013 - 15:36

    Lily:

    Hola Jitske,

    Bedankt voor je kaart. Erg snel zeg, ongeveer 4 dagen!!!

    Fijn dat je al leuke mensen hebt ontmoet.

    Wat de cursus betreft, doe gewoon wat je kunt en maak je niet tè druk.

    Lijkt me leuk om in Ede samen met jou, wat Spaans te spreken. Zodoende verleren we het niet!!

    Van ma hoorde ik dat de les over Tapas, door jou het beste was gemaakt. Toppie hoor.

    Pa en ma zijn zó weer in Spanje en kunnen jou bezoeken. Jij, natuurlijk héél trots de kamer laten zien

    en de school.

    Daarna nog met drietjes in Benidorm vertoeven. Op 1 november, volgende week dus, staan ze zó voor je

    neus.

    Recuerdos y besos de Hans y Lily ( groeten en kussen) xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 730
Totaal aantal bezoekers 9174

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 23 November 2013

Spanish, Tapas and Pictures

Landen bezocht: