Wisselende gevoelens - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu Wisselende gevoelens - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu

Wisselende gevoelens

Door: Bedorven melk XD

Blijf op de hoogte en volg Jitske

07 Oktober 2013 | Spanje, Alicante

Vanmorgen was ik begonnen met een blog maar toen ik hem net terug las dacht ik laat even overnieuw beginnen.

Afgelopen week heeft wisselende gevoelens bij mij gecreëerd. Het was echt super leuk, moeilijk en zwaar.
Ik heb de omgeving verkend en de conclusie is: het is hier super mooi en lelijk tegelijk, er zijn hier zo'n 4 a 5 groene stukken soort mini bosjes met enorme rubber bomen echt zo mooi en er is een fontein enzo. Ik moet nog foto's maken dus die volgen. dan is er de lelijke kant, het stikt hier van de bedelaars - schooiers - daklozen en enge gasten.
We hebben een overbuurman alleen woont hij niet in een huis maar in en om onze container, ja de container. Meneer container doet daar echt alles, maar dan ook echt alles, zo goor. ik zag hem daar staan plassen zegt m'n huisgenoot dat dat nog niks is, zij heeft hem zien poepen en masturberen, oh sorry misschien had ik jullie even moet waarschuwen voordat ik dat ging zeggen maar goed dat is de buurman. dan hebben we nog de bedelaars die op iedere hoek van een straat te vinden zijn echt bizar en eng. en als laatste de enge gasten, afgelopen zaterdag ging ik alleen naar het strand om een beetje van mijn Hollandse huid afgekomen, dus ik lig (ik zou 'lekker' willen zeggen maar het was super slecht weer) op het strand komt er ineens een Spanjaard naast me liggen en gaat tegen me praten, ik dacht meteen hoe kom ik van hem af. dus heb ik na ongeveer 5 minuten aardig te zijn geweest tegen hem gezegd dat hij moet ophoepelen natuurlijk verstaat hij geen engels en al helemaal geen Nederlands dus ik: you fuera en uiteindelijk ging hij weg, blijft ie vanuit z'n auto mij bekijken. maar goed daar ben ik heelhuids vanaf gekomen. dus toen ik thuis was ik meteen opzoeken hoe ik tegen een jongen in het spaans moet zeggen dat ie weg moet: ¡Lárgate! hihi

Het weekend was uiteindelijk het toppunt van saaiheid want ik had allemaal dingen met m'n huisgenoten afgesproken dat uiteindelijk niet meer door ging.

Vandaag was een hel op school, ik vraag me nu echt af of ik de taal ga leren want we doen op school alleen maar de grammatica en waar is Jitske slecht in? precies grammatica, dat ben ik overigens in iedere taal dus ook in het spaans. dan komt daar nog bij dat ze in Spanje hele andere grammatica hebben die wij (Nederlanders) niet hebben en kennen dus ik leer nu dubbel.
Maar als we nu eindelijk een keer beginnen met praten dan moet het me wel lukken.

Dan was er nog de vraag of ik kook. Ik kan een hoop maar met het gereedschap dat we hier hebben is alles gedoemd te mislukken dus heb ik met mama gepraat en heb ik uiteindelijk een tosti grill gekocht, daar kan je echt alles op maken echt helmaal super ik heb geen pan meer nodig (gelukkig maar want de hele bodem komt mee). Nou is het hier ook zo dat je geen honger hebt dus mijn eten bestaat uit simpele dingen zoals salades, tortilla's en pizza achtige dingen. maar inderdaad de salade is tot nu toe het intensiefste wat ik heb gemaakt.
De mensen die ik een kaartje zou sturen, ik doe mijn best maar ik heb nog geen kaartjes gevonden.

Oja nog iets vies maar ik heb er van geleerd, Ik had gister warme chocomelk gemaakt en die was echt zo ontzettend goor dat ik hem meteen heb weggegooid maar ik wist niet wat het probleem was tot vandaag, Ik heb vandaag eindelijk een thee mok in mijn bezit dus had ik thee gemaakt maar ik had zon zin in thee met melk dus heb ik dat gemaakt. Nou was ik zo slim om eerst even de melk te proeven (had ik beter niet kunnen doen - ging bijna over me nek) en toen kwam ik er achter dat de chocomelk niet lekker was door de melk. echt ik heb nog nooit zoiets vies gedronken bah bah bah wat is bedorven melk ranzig! alles bederft hier natuurlijk eerder door de warmte haha.

P.S. Echt super leuk om al die leuke berichtjes te lezen van jullie dank daarvoor.

  • 07 Oktober 2013 - 22:52

    Jeanne:

    Oeps, ja dat is wel opeens de echte hele grote wereld!
    Alles kan dan ook even tegen zitten maar uiteindelijk kom je er alleen maar sterker uit.
    En als het praten in het Spaans een onderdeel van de les gaat worden dan komt dat ook vast wel goed.
    Pas inderdaad maar goed op met al die rare gasten want iedereen is natuurlijk uit op een paar centen en een wip (oeps, mag ik dat wel zo zeggen:-)?)
    En die bedorven melk...als iets tegen zit zit ook alles tegen. Gewoon zo'n dag.

    Hopelijk wordt het allemaal ietsje beter en ga je de leuke dingen beleven.
    In elk geval beter weer dan hier want vanaf morgen slaat het weer om hier in Nederland en gaan we de kou tegemoet:=(. En dan worden het toch echt de dikke jassen en de laarzen.

    Lieverd, heel veel sterkte, plezier en tot snel.

    Dikke knuffels van ons,

    Gerdo en Jeanne

  • 08 Oktober 2013 - 01:19

    Bert (papa) Vos:

    Lieve schat,

    ik heb werkelijk genoten van je verslag. Ik kan niet wachten op het volgende al moet ik daar wel bij zeggen dat ik niet hoop dat er wat "spannends" gebeurd want dan sta ik zo op de stoep hoor!
    Ik zal die containerkerel van jou wel even de weg wijzen, al moet ik Will meenemen!
    Maar goed, ik ben bere-trots op je!
    Hou vol en je zult zien dat je straks meer Spaans kent dan anderen! Luister maar gewoon., dat is voor jou het beste. Schrijven hoef jet het toch niet dus komt het in de praktijk neer op praten en dt gaat absoluut lukken!
    Ik hou van je!
    Paps.

  • 08 Oktober 2013 - 13:33

    Lily:

    Hola Jitske,

    Mijn reactie is verstuurd, via mijn laptop naar jouw laptop.
    Vreemd dat ik niet hierop sta met mijn bericht!!
    What ever, ik hoor graag van je of......mijn verhaaltje is aangekomen!!!
    Zoniet, dan moet ik het in het vervolg anders doen

    Liefs van ons hans en Lily
    Muchos besos xxxxx

  • 08 Oktober 2013 - 13:36

    Lily:


    Ik zie het!! Het is gelukt hiep hoi!!! ADIOS,
    Lily

  • 08 Oktober 2013 - 16:28

    Jitske Vos:

    Jazeker is jou bericht aangekomen de vorige ook maar ik wist niet dat ik ook zelf kon reageren haha

  • 10 Oktober 2013 - 14:04

    Jeanne:

    Hi sweetie,love all your news,remember you are from Holland and the Dutch people are tough guys,you can do all you want to because you are tough too,we are so proud of you soon you will be speaking better Spanish than me!!Just remember how difficult it was when you were learning to speak English but you mastered that and you will master Spanish too,I know its important to learn correct Spanish,but the most important is that they understand you so listen to how they speak and you will learn quickly,if you hear a word you dont understand then look it up and find out what it means that is what I did and believe me I am no scholar.Lots of love and big hugs Jeanne

  • 10 Oktober 2013 - 21:41

    Sylvia:

    Hey Jitske, je hebt je er goed doorheen geslagen zo te lezen. Natuurlijk valt er soms wat tegen, maar onthou dat je dit echt helemaal voor jezelf doet en dat je het dus ook op jouw manier mag doen. Wat je vader zegt is waar, luister maar gewoon en richt je op alles wat wel goed gaat. Er is elke dat wel iets wat je lukt.
    Mucha suerte!

    Liefs, Sylvia

  • 11 Oktober 2013 - 17:54

    Lily:

    We zitten hier in de regen, al de hele dag en jij ?????
    Volop zon denk ik ?
    Je boft.
    Hou vol hè !!!
    Liefs Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 9178

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 23 November 2013

Spanish, Tapas and Pictures

Landen bezocht: