De eerste indruk - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jitske Vos - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Jitske

01 Oktober 2013 | Spanje, Alicante

Ik werd vanmorgen wakker en ik dacht laat ik eens wat schrijven,
De reis is goed verlopen ik werd op het vliegveld opgewacht door Henny en Eef, en die hebben mij naar het appartement gebracht.
Toen ik binnen kwam dacht ik eerst wat ruik ik toch en wat is het hier warm.
Als je hier binnen komt heb je eerst de woonkamer, eetkamer en keuken. Ik heb hier 2 huisgenoten hele aardige meiden uit zweden, ik heb de aller kleinste kamer maar ach je kunt niet alles hebben des te minder ik schoon hoef te maken haha.
en we hebben nog een badkamer met douche, toilet, wastafel en wasmachine.

Mijn eerste dag was vreselijk, ik had enorme honger alle winkels waren dicht en ik moest nog aan de warmte wennen.
maar de tweede dag kwam alles weer goed school was super leuk (wel erg moeilijk) en de winkels waren open! jeej ik kon eten halen, dus ik met m'n bootschappen tas daar heen, is het er super druk.
Ik kwam uiteindelijk met in de ene hand die grote tas helemaal vol en zwaar en in de andere hand 6 flessen water. In het begin denk je oh dat valt wel mee maar dan is het appartement tocht nog best ver, ik uiteindelijk bij het appartement aangekomen moet ik ook nog 4 trappen op en dan ben je boven krijg je de deur niet open oh echt wat een ramp met die warmte. Maar het is me helemaal alleen gelukt.
's avonds heb ik nog een ventilator geregeld alleen even schoonmaken, was al even bezig hij was namelijk zwart! en na lang boenen is hij weer zo goed als nieuw.

Mijn les rooster is tot en met a.s. maandag van 14:00 t/m 18:00
en vanaf volgende week dinsdag van 9:00 t/m 13:00.

Mijn klas bestaat uit 2 vrouwen van 60 en ik hahaha, dus ik heb een soort privé les want de ene vrouw is hier 2 weken en de andere 3 weken dus als ik heel goed m'n best doe kan ik misschien wel naar de klas waar m'n huisgenoten zitten maar privé les is ook niks mis mee.

Ik hoop vandaag na school nog wat zon te krijgen en dat de muggen me met rust laten, echt serieus moeten ze echt in m'n tenen gaan prikken doe het dan op m'n rug of gewoon NIET!

Ik heb het hier heel erg naar me zin en ik heb Wifi Dus wat willen we nog meer.


Ik laat wel weer van me horen doeg!

  • 01 Oktober 2013 - 11:12

    Leo:

    Hoi Jitske,

    Klinkt allemaal prima, joh! Hier in Nederland is het ook best wel goed weer, maar wij moeten toch wel 's morgens een jas aan en 's avonds helemaal wel! Gelukkig kan ik mijn boodschapjes gewoon op de stadspoort halen en zijn de winkels lang genoeg open. Ben je al toe aan een voedselpakket, zal er dan eentje laten droppen, haha!

    Lijkt me leuk om op deze manier een taal te leren, zeker als het maar zo'n klein klasje is. Ik hoop voor je dat je de laatste weken bij je huisgenootjes in de klas zal zitten, toch veel gezelliger.

    Nou joh, heel veel plezier en goed studeren...tot de volgend blog

    Groetjes
    Leo (die ouwe), die van die Woepies.... ;-)

  • 01 Oktober 2013 - 14:19

    Gerdo En Jeanne:

    Hoi meissie,

    Lijkt allemaal goed!
    Leuke kamer al is hij klein, maar......lekker voor jezelf.
    De eerste keer dat je "op kamers" gaat en dan ook nog in Alicante. Wie wil dat niet!
    En dan ook nog Spaanse les.......wie wil dat niet!!
    Je doet het toch allemaal maar:-)

    En dan ook nog bijna privéles: maak er maar dankbaar gebruik van want dan ben je
    snel op een aardig niveau.

    Fijn ook dat de andere meisjes leuk zijn en je goed contact met hen hebt.

    Ja, en dan dat trappen lopen....kom je nog helemaal fit terug ook!

    Geniet er van, studeer ze en héél veel plezier en ook lekker bijbruinen hoor.

    We houden van je,

    Gerdo en Jeanne

  • 01 Oktober 2013 - 19:29

    Marcelle:

    Hoi Liefje,

    De site ziet er leuk uit en fijn dat je er zo goed bij zit met je eigen spulletjes je hebt helemaal eigen gemaakt!
    Hoe was je tweede dag op school? Ik ben heel nieuwsgierig !

    xxjes Marcelle

  • 01 Oktober 2013 - 21:11

    Miranda:

    Hoi Jitske,
    leuk dat we je kunnen volgen, is altijd leuk om te zien hoe het met je gaat, en je appartement ziet er ook aardig uit, voor die paar weken gaat het vast wel, en wat je zegt zo klein ben je ook snel klaar met schoonmaken ha ha.
    Hoet gaat het met het eten verder heb je al gekookt?
    fijn dat je het naar je zin hebt, geniet er van en succes met je studie
    we zullen je volgen en af en toe een berichtje naar je sturen
    groetjes van ons allemaal
    Miranda

  • 02 Oktober 2013 - 09:34

    Henny En Eef:

    Hoi Jitske,

    Je hebt de kamer al aardig opgeleukt, de ventilator is een goed idee, Alberto de makelaar gaf aan dat als je de hoekkamers van je huisgenoten open zet inclusief de buitenramen dan is de gezamenlijke woonkamer snel gekoeld.
    Wij hebben jou de 1e dag goed geobserveerd en kregen wel de indruk dat deze uitdaging heel leuk is en jij dit goed gaat volbrengen, bravo!
    Je woont heel centraal en dat is erg fijn rondom de gezellige terrassen, volgens ons is alles lopend te doen ook naar school en de boulevard.

    We zullen je volgen en iets laten horen.

    Succes met je studie en veel liefs van Henny en Eef

    ps we hadden zondag wel veel geluk om voor de deur van de makelaar te auto te kunnen parkeren!

  • 02 Oktober 2013 - 21:42

    Sylvia:

    Hee Jitske, top om te lezen dat je je draai nu al een beetje hebt gevonden. En de positieve dingen blijft zien ook al valt dat soms niet mee. Heel veel plezier met studeren, mss kun je Thomas straks nog bijles gaan geven;-)
    Groetjes uit Ede!

  • 02 Oktober 2013 - 22:02

    Louise Vos:

    Klinkt leuk allemaal ......heel veel plezier en groetjes van de Vosjes uit Dwingeloo

  • 03 Oktober 2013 - 10:55

    Simone Lannoye:

    Ola, meissie
    hier heb je lang over gedacht en op gewacht, maar nu is het zo ver....
    haal er uit wat er in zit.... pik een terrasje met de meiden en geniet met volle teugen, want je zult merken: de tijd vliegt voorbij!!!
    Knuffel van die lastige tante!

  • 04 Oktober 2013 - 11:17

    Leo:

    Hoi Jitske,

    Wat een leuke foto reportage! Lijkt me een typisch spaans appartement met over het geheel een stenen vloer en standaard inrichting. Lijkt zo wel of je gewoon 2 maanden op vakantie bent. Vooral omdat ik heb begrepen dat het er ook nog eens best warm is.

    Gaat het verder wel goed met de studie? Tenslotte zit je daar om de taal te leren, lijkt me leuk hoor!

    Wij hebben hier nog wel aardig weer, maar daar komt nu wel gauw verandering in. Geniet ook maar van het mooie weer!

    Tot schrijfs

    Leo (die ouwe), die van die Woepies.... ;-)

  • 04 Oktober 2013 - 16:45

    Yvonne Lannoye:

    Ha liefie,

    Ik ben beretrots op je. Je gaat in je uppie naar Spanje om de spaanse taal te leren. Je zult veel leren en beleven. Geniet er maar van. Op naar je eigen leven!

    Heb je al een leuke tent gezien om te gaan stappen? Ik ga nu naar het ambtenarencaf'e.

    Veel liefs en een knuffel van Yvonne (en Jaap)

  • 05 Oktober 2013 - 20:03

    Lily Van Valkenburg:

    Hoi lieverd,
    Vast vandaag aan het strand geweest!!!
    Geniet ervan.
    Vanmiddag met jouw moeder gezellig wat gedronken bij De Verleiding.
    Er zijn nu in Ede bierfeesten. Erg druk op het museumplein. Niets meervoor mij.
    Pa en ma gingen per fiets naar het feest op het kazerneterrein. Jouw pa met een Lederhose aan. Het zal vast gezellig zijn daar.
    Vandaag redelijk weer in Ede en ma had het warm. We fietsen nog regelmatig, al zal dit minder worden door de Herfst
    Veel liefs van ons,
    Hans en Lily

  • 07 Oktober 2013 - 13:35

    Ellen Cornelissen:

    Hoi Jitske,

    Zo te lezen heb je het aardig naar je zin.
    Jammer dat mijn jongens je niet wilden helpen met je Spaans maar dat komt allemaal goed.
    Misschien kun je straks met hun je Spaans bijhouden!
    Of met mij dat lijkt me erg leuk, misschien kunnen we dat doen onder het genot van tapas en een glas wijn....

    Pas maar op dat je het virus niet krijgt want dan wil je niet meer weg:-)

    Veel liefs
    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jitske

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 876
Totaal aantal bezoekers 9176

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 23 November 2013

Spanish, Tapas and Pictures

Landen bezocht: